USNO, SAPP ADAKAN PROGRAM LATIHAN, KEPIMPINAN

 




Delegasi dari United Sabah National Organisation (USNO) yang diketuai oleh Presidennya, Tan Sri Pandikar Amin Mulia, yang terdiri daripada 18 pemimpin, telah membuat lawatan kerja ke ibu pejabat SAPP di Kota Kinabalu, pada hari Khamis.

 

Lawatan tersebut disambut mesra oleh Ahli Majlis Tertinggi SAPP, yang diketuai oleh Presiden parti, Datuk Seri Panglima Yong Teck Lee.

 

Semasa lawatan tersebut, perbincangan bermanafaat telah diadakan, menumpukan pada usaha berterusan untuk menangani isu-isu kritikal di Sabah, seperti Keselamatan Wilayah, Keselamatan Tenaga dan Keselamatan Makanan.

 


Sementara itu, Tan Sri Pandikar menjelaskan keperluan Sabah untuk mempunyai platform di mana ahli politik veteran dapat berkongsi pengalaman kepada pemimpin yang akan datang, bagi mengelakkan dan mengatasi cabaran serta masalah besar yang dihadapi oleh generasi pemimpin Sabah terdahulu.

 

Selain itu, Stephan Gaimin, setiausaha penganjur Parti Maju Sabah (SAPP), mencadangkan kem latihan untuk Pembinaan Pasukan.

 

"Telah dipersetujui bahawa USNO dan SAPP akan menerajui penganjuran kem tersebut," kata Stephan selepas bermesyuarat dengan media dan jawatankuasa penganjur USNO untuk membincangkan cadangan tersebut.

 

Stephan Gaimin menekankan bahawa usaha dan perbincangan bersama seperti ini berfungsi untuk mengukuhkan gabungan Gabungan Rakyat Sabah, meningkatkan kesiap-siagaannya untuk pilihan raya yang akan datang.


Sabahtune.

Post a Comment

0 Comments