SEKILAS PRK SANDAKAN by Jaimah and Liza

DARI pandangan mata kasar, pencalonan pembangkang bagi Pilihanraya Kecil Sandakan sedang hangat diperkatakan oleh pemain media, seperti pisang goreng panas, ini amat menarik perhatian semua.

Menurut Jaimah Omilin, EXCO Pemuda SAPP,  apa yang lebih menarik perhatiannya  adalah sikap dan tindakan segelintir individu di pihak pembangkang, di mana mereka seolah-olah seperti saling berkejaran menaikkan nama calon secara tergesa-gesa tanpa adanya perjumpaan dan perbincangan secara rasmi untuk suatu tindakan dan keputusan yang lebih bernas, efektif dan diterima ramai.

PEMIMPIN parti-parti pembangkang ini seharusnya peka dengan kepentingan dan keperluan rakyat Sandakan yang mahukan seorang wakil rakyat yang benar-benar membela nasib mereka dan bukannya wakil rakyat yang hanya tahu makan gaji buta yang kemudiannya mengadu "get sick and tired" mendengar keluhan golongan marhaen.

Menurut Jaimah lagi, pemimpin harus turun ke peringkat bawah untuk meninjau pandangan orang ramai sebelum membuat sesuatu keputusan penting Dalam pemilihan calun kelak.  Beliau turut mengecam tindakan beberapa pihak menayangkan Sudah membeli borang pencalonan secara tergesa-gesa tanpa berunding dengan pihak lain. Adakah tindakan itu direstui oleh Kepimpinan parti mereka mahupun Gabungan Sabah, tambah Jaimah lagi.

Sementara itu admin sempat menemubual seorang lagi Exco Pemuda SAPP, Liza Ayusai. Menurutnya, WAKIL rakyat juga wajib menjaga amanah rakyat dengan bersedia memikul tanggungjawab dan kepercayaan yang diberikan dengan TIDAK MENGATAK walaupun disondol dengan suapan berbillion

MAMPUKAH pemimpin² dipihak pembangkang  duduk semeja dan sebulat suara untuk mencalonkan seseorang yang benar² berjiwa rakyat, menepati aspirasi rakyat Sabah keseluruhannya, tahu tanggungjawab terhadap Perundangan Dan ekonomi Sabah,  sehingga tidak berlakunya ketirisan seperti sebelumnya? Tanya Liza lagi mengakhiri perbualan dengan admin.

Post a Comment

0 Comments